onsdag, februari 11, 2015

S H O E C L E A N S

Good evening my dear friends, jag vill berätta om en produkt jag använder hela tiden :) Det är till för sko puts, rengöring & vaxning. Jag använder mig av mestadels Woly men också lite andra, vi har haft om den på läderkurs i skolan så jag känner till den bäst (funkar alltså på mocka,nappa,skinn,läder, även tygskor & väskor ) Jag använder dessa mest för mina läderskor / boots.

Den första på bilden har vi ett wax (minkolja) som jag brukar lägga när lädret håller på att torka ut och det börjar synnas skavanker.

Den andra är en Protector den lägger jag alltid efter att jag rengjort mina skor ALLTID, den håller bort smuts och skyddar mot vätska, när jag menar håller bort smuts så betyder de ju klart att skon kan bli smutsig men smutsen tar sig inte lätt fast på ytan, lätt att tvätta/torka bort.

Tredje produkten är en svamp, den har en speciell konsistens? om det nu heter så, som lätt tränger sig in i skinnet och tar bort fläckar.

Dom tre sista burkarna är färgnings/vaxnings färg, dom är helt amazing. 
Den gör dina skor från halvgamla till splitternya, nu håller jag på med att putsa mina nike skor, och till exempel dom är äkta läder i vit men då har den Nike märket som är broderat och skosnören som är av annat material då kan du liksom bara kleta på färgen och smeta ut den med en vit strumpa eller då svart beroende på vilken färg du använder och så blir hela skon REN!
Om du sedan gnuggar med gamla strumpisar ( nylon ) kommer dem att glänsa som nya!
Ju mer gnugg desto mer glans! Perfect.

Så vad lär vi oss utav det här då.... NEVER BUY FAKE LEATHER. thank you!


2 kommentarer:

  1. Bra. Kom o putsa alla mina skor nu då du e pro :)

    SvaraRadera
  2. Hihi, Kan putsa nästa gång vi ses ;)

    SvaraRadera